UwZorgOnline
UW ZORG ONLINE
Uw dossier en herhalingsrecepten kunt u via UwZorgonline inzien en aanvragen.
Ook kunt u (beperkt) een afspraak maken via dit platform in onze agenda of beveiligd email-vragen sturen en bestanden (max 5MB) versturen.
Hieronder vindt u enkele instructies bij het gebruik van de site.
Om te beginnen moet u zich met uw DigiD aanmelden. Vervolgens maakt u een persoonlijk account aan met uw emailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
Dit emailadres moet uniek zijn en kan dus niet voor meerdere gezinsleden tegelijk gebruikt worden. Mocht u tegen problemen aanlopen wat dit betreft kunt u de assistente bellen om te vragen of het emailadres wat bij ons bekend is wellicht gewijzigd moet worden of dat ‘andere gezinsleden’ een ander emailadres moeten krijgen. U kunt ook de gewenste situatie per email aan haar doorgeven: per persoon: naam en emailadres doorgeven dan svp.
Als u uw instellingen bewaart kunt u de volgende keer eenvoudig met emailadres en wachtwoord inloggen. Dit is ook het emailadres waar (bij e-consulten) u antwoord op zou moeten ontvangen vanuit onze E(valuatie) en P(lan)-regel.
Na inloggen heeft u een keuzemenu voor verschillende functies.
Enkele opmerkingen over de diverse onderdelen:
Agenda: u kunt een afspraak boeken op enkele vrijgegeven plekken. Dit is alleen voor afspraken met de huisarts. Deze plekken zijn enkele dagen tot maximaal een paar weken tevoren in te plannen. U krijgt van uwzorgonline een afspraakbevestiging en reminder. Dit kunnen wij niet aan- of uitzetten. Als u besluit uw afspraak te annuleren kunt u dat het best weer via dit platform doen: dan zou u ook geen reminder meer moeten krijgen. Als wij uw afspraak wijzigen om welke reden dan ook proberen we natuurlijk eerst contact met u te leggen.
Recepten: u kunt ALLEEN uw chronische medicatie via deze route opnieuw aanvragen. Evenwel geven we in principe voor chronische medicatie liefst een ‘jaarrecept’, zodat u (per 3 maanden) bij de apotheek direct kunt aangeven dat u het weer komt afhalen (of laten bezorgen). Eigenlijk is daar onze hernieuwde goedkeuring niet voor nodig! Dus neem liefst eerst contact met uw apotheker. Als er wijzigingen moeten worden doorgegeven (iets stoppen, hogere of lagere dosis, omzetten naar ander middel, andere leverancier etc) kunt u beter een email sturen of de assistente bellen of dit met de POH-S (praktijkondersteuner) bespreken.
Berichten: als u een niet al te dringende vraag heeft kunt u deze via deze website aanvragen. Dit is voor ons handig, want dan hebben we meteen uw dossier erbij en kunnen we u op veilige en niet-al-te-omslachtige wijze een beveiligd bericht terugsturen. Bijlagen kunnen tot maximaal 5 MB groot eenvoudig worden toegevoegd. Verzoek: zorg dat foto’s SCHERP zijn en soms helpt het om vanuit verschillende hoek een foto te nemen. Let op goede (liefst natuurlijke) belichting. Maak ook een overzichtsfoto. Stel uw vraag in 1 bericht. Als u meent dat een antwoord niet een week mag wachten kunt u beter de praktijk bellen. Natuurlijk spannen we ons in om liefst binnen 1 dag te antwoorden, we kunnen dit alleen niet garanderen.
Uw dossier: u krijgt inzage in een (deel van) uw dossier. Dit betreft de ‘episodenlijst’ (lijst van ziektes/ aandoeningen/ problemen). Belangrijke diagnoses staan er in principe altijd in, incidenten vervallen na 3 maanden. Ook de ‘evaluatie’ en ‘plan’ regel van de laatste 3 maanden kunt u lezen. Daarin staan bijvoorbeeld de (samenvatting van) afspraken die gemaakt zijn of de adviezen die u gegeven zijn. Allergieen staan apart vermeld, uitslagen voor zover ze bij ons in de ‘meetwaarden’ staan. Als een specialist iets heeft aangevraagd kunt u dat hier dus NIET inzien, want die leveren hun data als platte tekst in een brief. Wel kunt u dergelijke correspondentie mogelijk via het portaal van uw ziekenhuis zien.