Klachten
Waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Hoewel ons adagium is: ‘niet schaden’ valt toch jammergenoeg in de (huisarts)geneeskunde niet altijd aan missers of zelfs fouten te ontkomen.
Als u meent dat er dingen in de praktijk niet goed zijn gegaan valt dit altijd met de dokter te bespreken. Ook wij kunnen hiervan leren.
Neemt u gewoon contact op met de praktijk door te bellen, te mailen of een brief te schrijven.
Indien u meent dat wij dit onvoldoende serieus nemen kunt u zich wenden tot de SKGE alwaar wij aangesloten zijn.
Stuur een e-mail of bel naar:
Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg
telefoon: 088-0229100
Maandag tot en met donderdag
tussen 9 en 17 uur
e-mail: info@skge.nl
Tot slot kunt u zich nog beklagen bij het tuchtcollege. Dit is voor zowel patient/ belangenbehartiger als voor de dokter een tijdrovend en intensief traject. We hopen uiteraard immer dat u die behoefte niet heeft/ krijgt en dat we er onderling zullen kunnen uitkomen.
Voor klachten over andere gezondheidswerkers, bijvoorbeeld als u het niet eens bent met wat er in een ziekenhuis of bij een collega gebeurd is, kunt u dit uiteraard ook met de dokter bespreken. Toch verzoeken we u om dit eerst aanhangig te maken bij degene die het betreft. Bij voorkeur ook schriftelijk. Dit helpt u om de onvrede te benoemen en motiveert de betrokkene om adequaat actie te ondernemen.